Sunday, August 8, 2010

Berakhir sudah sebuah impian

11.47 malam 8 Ogos 2010...aku dalam bilik..di Tv MU vs Chelsea..game yg aku selalu nantikan..tapi langsung tidak menarik minat aku..memanglah orang selalu cakap yang berlaku biarkan berakhir..tapi aku yang menanggung pedih tidak terkira..semua yang berlaku ada hikmahnya...dengan apa yg berlaku aku kenal siapa kawan sejati..dan siapa kawan yang hanya kawan..mungkin aku salah..aku lakukan kesilapan dari segi pekerti dan bahasa, tapi tidak sekilas terniat aku untuk mengkasari insan yang aku anggap "kawan"..adakah kawan sejati akan membiarkan aku hanyut di dalam kesalahan yang aku sendiri tidak sedari..sedangkan aku sanggup bermatian demi insan yang aku anggap kawan aka "teman"..terima kasih kawan..aku tak sehebat kalian..aku hanya seorang insan biasa yang sangat biasa..insan biasa yang mampu kalian temui bila2 masa dan di mana saja..apa lagi harus aku lakukan untuk membetulkan keadaan, pertanyaan telah aku ajukan adakah kalian memarahi aku.. tapi jawapan yang aku terima hanya mendatangkan persoalan pada ku..walaupun bibir dan lidahmu mengatakan tiada apa-apa tetapi wajah mu menceritakan segalanya..betapa kau membeci aku betapa kau menyimpan rasa kurang senag pada aku..betulkah tindakan mu??...aku tidak pandai bermain kata dan bermadah pujangga.. aku tak selembut perkerti kalian..pengetahuan aku tak sehebat ilmu yang kalian miliki..tapi aku diajar untuk menghormati perasaan orang di sekeliling aku..makan hati...terasa hati dah terlampau banyak aku rasa..tapi aku pendamkan jua demi menjaga sebuah perhubungan...jika ia kalian membeci aku..jika ia aku melakukan kesilapan..maaf aku pohonkan...doakan aku tidak lagi berada di depan kalian..
Terima kasih kawan

No comments:

Post a Comment