Tuesday, June 28, 2011

KOMPUTER 1MALAYSIA

Salam 1Malaysia dah lama tak update blog...isu yg hot dalam kepala otak aku dan rakan2 sekeliling aku selama hampir 4 bulan ni"Komputer 1Malaysia"....Orang yang nak dan bakal terima suka la..aku dan yg lain2 ni dibahagian perlaksana ni perhhhhh macam nak pecah kepala dah..
ntah lah susah nak gambarkan..kekadang terfikir juga aku Pemberian Komputer 1Malaysia ni adalah suatu kesyukuran ke atau sumpahan??.. Pada mula aku dimaklumkan tentang cadangan untuk memberi 1Notebook utk pelajar sekolah yang berpendapatan rendah dengan tujuan untuk mengalakan penggunaan internet dan mendekatkan jurang digital ..wahh rasa mcm syukur sangat2 coz wujudnya bantuan mcm ni yer la kalau di fikirkan betapa beruntungnya berganda faedah pelajar yang akan menerima Notebook ni..aku dulu nak dapat laptop sendiri pun jenuh simpan duit gaji barulah boleh dapat satu..tp budak2 sekarang ni, tingkatan 1 dah boleh ada Netbook sendiri..tak apa la dah rezeki kome kan..
Tapi bila program dah terlaksana aku betul2 frust..bila penerima yang terpilih ni tak menghargai..bukan ucapan terima kasih atau pujian yang aku hadapkan tak pula cacian yg ingin aku dengarkan..tp tu la rakyat Malaysia..asal ada yg tak kena sikit maki hamun orang..apa salahnya datang secara hormat kita berbincang tak salah malah dalam semua Agama menggalakan perbincangan dan bertolak ansur..Ya Allah aku mohon sangat budaya caci maki hilang dan lenyap dari bangsa aku ini.

No comments:

Post a Comment