Friday, June 25, 2010

Senja


Aku dah mula bosan dengan hari-hari aku lalui tanpa jadual yang ketat seperti dulu..walau jadual aku pax and aku penat tapi aku puas, dari aku menghitung masa dan berlalu tanpa impact yang menguntungkan..Aku masih keliru..masih tidak mampu utk 100% focus..serabut..apa yang aku serabutkan aku pun tak pasti...masalah??semua ada masalah tapi tah la napa aku rasa burden sangat..hati?? mungkin aku terlampau ikutkan sangat rasa hati..apa pun persoalan dan masalah dalam dunia ni tiada manusia terbaik untuk kita rujuk memohon pendapat..hanya sujud pada Maha Pencipta itulah yang terbaik..Melihat keindahan senja di tepi pantai Kuala Muda membuat aku rasa hiba dan sayu sangat hati..teringat akan kenaifan aku mengenali sendiri penciptaku, mengeluh bila didatangkan sedikit ujian..Takdir..suatu ketentuan yang aku sendiri belum jelas untuk kehidupan aku..Ya Allah jika ini takdir ku, izinkan aku melakukan yang terbaik untuk orang yang menyayangiku..Kuatkanlah iman dan hati aku untuk aku melihat keikhlasan bukanya kepalsuan..Amin Ya Rabbalalamin...

1 comment:

  1. hmm syahdu..kebesaran ilahi membuatkan hati sedih mengenangkan perjalanan kita di dunia ini. kita tak tahu nasib di sana. mungkin sukar bagi kita di dunia, insyaALLAH bahagia kita di sana. sabar, sabar dan tetap bersabar. kemanisannya pasti akan kita rasai...terima kasih kak utk petang yg syahdu tu. suka sangat... =)
    moga2, tuhan beri lagi peluang utk huda ke situ lagi... ^^

    ReplyDelete